Descripció
El divendres vam començar la classe de COED amb la lectura d'un poema llegit per un company, el David, que parlava sobre els mestres.
Després la Lluïsa va recollir els treballs de com parlar bé en públic i va recordar que els del grup A exposavem la descripció de "qui ets tu?".
Tot seguit va explicar-nos la diferència entre rondalla i conte. El conte i la rondalla són semblants és a dir el dos serveixen per entretenir peró el conte és més curt, i la rondalla sol transmetre's de manera oral.
Després va recordar els dies de les recitacions de les rondalles i vam sortejar els dies de les exposicions del treball sobre el territori que ha de durar entre 5-6 minuts i a de ser per parelles, aquest treball serà avaluat per la Lluïsa Cirera i el Xavier Àvila en petit grup.
A continuació hem llegit un article amb el títol: "Coses meves" d'Albert Om.
Tot seguit, la professora ens va donar un capítol d'una història: "Lingüística: Una introducción al estudio del lenguaje, con textos comentados y ejercicios", capítol 3 "El lenguaje y las lenguas", on a paritr d'aquest vam realitzar un lectura i un resum de les idees principals.
Per finalitzar la classe va entregar-nos un article: La lectura i la vida".
Reflexió
L'article que ens ha donat sobre "Lingüística: Una introducción al estudio del lenguaje, con textos comentados y ejercicios", capítol 3 "El lenguaje y las lenguas"
m'ha servit per adonar-me del gran abast de llengües que hi ha en el món i que la gran majoria es perden.
Aixó m'ha fet reflexionar sobre el paper de la nostre llengua materna, el català, la qual ha de conviure en aquest territori amb el castellà i que algunes vegades pateix certa discriminació en el seu paper.
No hem d'oblidar que els catalans tenim i convivim amb dos llengües: el català i el castellà, i que com a tal hem d'utilitzar per igual ambdós llengües, sense deixar una en l'àmbit familiar i l'altre per un ús més formal.
LOS DIEZ MEJORES USOS DE TWITTER
Fa 11 anys
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada