dilluns, 30 de novembre del 2009

27/11/09

Descripció

El divendres vam seguir amb les recitacions de poemes on van recitar des de la Clara Boix fins a l'Anna Español.

Desprès, vam continuar amb l'activitat del Debat. Aquesta activitat la van realitzar dos grups. El primer va ser el grup de: Anna Illa, Sandra Ferré, Mireia Tono, Blanca Vivet, Sónia Perez (a favor de l'educació tradicional)i per altra banda l'Helena San José, Joana Feixenet, Cristina San Salvadó, Laura Cazorla, Carlota Montaner (a favor de l'educació actual). Les que defensaven l'educació tradicional critiquen l'educació actual a partir dels arguments següents: s'han donat avenços , però les millores no és veuen i un exemple és el gran fracàs escolar, la figura del professors és la transmissió dels coneixements i que com a tal s'ha de respectar. Per finalitzar van remarcar que l'únic objectiu de l'escola moderna és aprovar els exàmens ja que desprès tot el que s'ha après s'oblida; per altre banda el grup que defensa l'escola actual contraposen arguments com: voler relacionar les assignatures, que els mateixos alumnes puguin cercar informació i no utilitzar tant el mètode del llibre és a dir crear autonomia a l'alumne. Establir un horari més obert. Ara els alumnes es relacionen i creixen junts amb el mestre. També defensen una aprenentatge basat en l'experimentació.

El segon grup va ser el meu format per : Albert Guix, Cristian Cubillo, Mònica De Haro, Sara Olmo i jo (a favor de l'autoritat del mestre); Paula Antonell, Ailén Marino, Maria Pérez, Sara García i Laura Millán (en contra de l'autoritat del mestre). L'equip que estava a favor de l'autoritat va argumetar-ho dient: l'autoritat del mestre provoca menys absentisme escolar, l'autoritat del mestre és una realitat innegable, alguns pares treuen l'autoritat del mestre a través de paraules desqualificatives i del seu "pasotisme", defensem un càstig educatiu perquè els alumnes aprenguin dels errors i perquè el professor pogui eliminar la indisciplina en les aules.
L'altre grup que estava en contra de l'autoritat del mestre defensava que: el càstig no era ningún mètode sinò que la solució era el diàleg, defensen una igualtat en quan a la figura del mestre i el de l'alumne, és a dir com un acomodador, què acompanya a l'alumne durant el seu trajecte

Reflexió

Crec que cada visió del tema, tant els del primer grup com el del segon tenen part de raó les dues parts, ja que no em de tornar a aquells mètodes d'aprenentatge en els quals el alumnes tenien por els porfessors, però tampoc hem de d'arribar a aquests extrems de llibertat, tant des de l'escola com des de casa, que fan que ara siguin els mestres els que tenen por dels seus alumnes.

Aprofundiment

Crec que el gran problema pel que fa a la diferència del tipus d'educació que es dona és el paper que ha assolit actualment el mestre. Per tant aquí deixo un article que remarca la importància del mestre en les aules i la situació actual en la que es troba

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada