dilluns, 16 de novembre del 2009

13/11/09

Descripció

Avui per iniciar la classe de seminari hem fet la posada en comú del llibre de "Caçadors d'estels". Cada un de nosaltres l'hi a ha tocat escriure sobre un tema escollit per la Lluïsa que eren: Explicació de l'argumentació del llibre, descripció d'un personatge principal, descripció d'un personatge secundari, descricpió de l'ambient i recomenació del llibre. Desprès em llegit les redaccions.
Tot seguit l'Eva ens ha presentat la revista educativa: OGE (Organizazión y Gestión educativa), està editada a Madrid i escrita en castellà, els seus autors són Pedro Navarrés i Nelida Zaitegui. La revista surt cada dos mesos i té un cost de 12€, la primera revista de L'OGE va ser l'any 1983.
Aquesta s'estructura en:
A)Editorial: text escrit pel director, que parla sobre les competències bàsiques.
1)Notícies: presentació de 2 notícies de l'àmbit educatiu i actual
2)"Foro abierto": la finalitat d'aquest apartat és dona opinions sobre un tema, en aquest cas es va realitzar un homenatge a Suso Janes.
3)Article d'actualitat: tractar sobre un tema actual com per exemple "Aprenentatge i servei escolar"
B)Aprenentatge per competències, és fa una introducció al tema, articles d'opinió...
c)Experiències dels mestres
D)Pràctiques
E)Entrevista
F)Per aprofundir: espai on trobem llibres, direccions webs...
El tema escollit per debatre va ser: Tot graduat en l'ESO ha assolit les competències bàsiques?

Desprès la Sara ha fet l'actualitat educativa que parlava sobre una notícia del periòdico que tractava sobre la implantació del Nou màster de secundària. Aquest ha sorgit per fer que la selecció de docents catalans pogui arribar assolir els nivells dels de Finlàndia, el màster s'iniciarà en 9 Universitats, però per accedir-hi has de tenir el nivell B1 d'Anglès i un bon nivell acadèmic ja que la demanda supera l'oferta. La comparació establerta amb el pla actual, el CAP, és la següent:
CAP, 120 hores de fromació i 40 hores de pràctiques, en canvi amb el màster són 1.500hores de formació i 400 de pràctiques.


Reflexió

En referent al tema de si tot alumne graduat en l'ESO ha assolit el nivell de competències lingüístiques crec que no, ja que no sabem expressar-nos correctament ni amb fluïdesa davant d'un públic, no sabem escriure sense faltes d'ortografies, molts no saben extreure la idea d'un text, no tenen comprensió lectora...
Per tant crec que és un tema que hem de tractar de resoldre ja que no tan sols afecta a les matèries de llengua, sinò a tota la resta, ja que en uan matèria de socials o naturals, el nen ha de saber expressar-se de manera clara i dir allò que realment vol dir, en la classe de matemàtiques, el nen ha de saber entendre l'enunciat per poder contstar correctament allò que li demanen, etc.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada