dimecres, 11 de novembre del 2009

11/11/09

Descripció

Avui al seminari la Lluïsa ens ha concretat els horaris i els centres els quals anirem durant la setmana de pràctiques. Conjuntament ens ha donat unes fotocòpies on mostra on es troba el centre, el nom de l'alumne de 3r del centre amb el seu telèfon i direcció de correu i el tutor de Blanquerna.
Després he fet l'actualitat educativa on he escollit uns documents que parlen sobre:
1) Cinc districtes implanten plans de mediació escolar
Aquest projecte tracta de seleccionar uns quants alumnes que són els encarregats de resoldre els conflictes que surgeixen a l'escola.
2) Professorat de primera
Aquest és un document d'opinió que parla sobre els prejudicis que envolten el mestre i totes les funcions que alguns d'ells han de realitzar (fer de pares)i que no els pertoca.
3)El document parla sobre la llei que pretenen dur a terme d'anar a l'escola fins el 18 anys. Aquesta llei pretén reduir l'alt percentatge de joves entre 18 anys que deixa d'estudiar després dels ensenyaments obligatoris i poder assolir nivells d'altres països de la UE que oscil·len en un 85% de joves amb estudis postobligatoris i Espanya es troba en un 62%.
Aquesta llei ha estat ben rebuda entre la oposició, els sindicats i pares.

Després la Paula ha portat la revista educativa, L'Escola.
Aquesta revista està editada per l'OMNIUM Cultural, es publica cada 2 mesos i la primera va ser editada l'any 1965. Té un cost de 4,80€.
Els seus apartats són:
1) Davavantal: Es basa en un article que reflexiona sobre el títol de la revista. (Cada dos mesos la revista tracte sobre un tema)
2) Citacions sobre la literatura.
3)Entrevista a un personatge, en aquest cas ha estat a un professor de literatura.
4) Sense pèls a la llengua, consisteix en ensenyar l'ús correcte d'expressions i paraules semblants.
5) Inforamcions i comentaris: Temes d'actualitat (classes amb ordinadors)
6) Lletra menuda: Caligrames.

El tema que ha portat per debatre ha estat: Els nens abans de projectes.
Tracte sobre la influència i la obligatorietat dels pares a l'hora de decidir una carrera, el voler que el nen sigui el millor de tots...

Per últim la Lluïsa ha acabat per parlar amb aquells alumnes sobre el treball de " Va de mestres"


Reflexió

Crec que el rol que ha d'assolir el pare en aquests casos és el d'aconsellar i animar el seu fill a fer allò que vol fer i que vol ser en un futur.
Una de les causes que poden causar el fracàs escolar és això, no està a l'altura de les aspiracions del pares, defraudar-los...
Alguns pares creuen i aspiren a que el seu fill sigui igual que ell, o per exmple que faci allò que ell quan va tenir l'oportunitat no va poder fer-ho.
Crec que per poder saber que vol el nostre fill i entredre'l, el primer que em de fer és escoltar-lo.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada