dimecres, 25 de novembre del 2009

25/11/09

Descripció

Avui per començar la classe de seminari la Lluïsa ens ha aclarit que "tiraxines" en català és diu fona.
Després la Maria Pérez i la Paula Antonell ens han comentat l'actualitat educativa.
La Maria Pérez ha presentat la notícia relacionada amb la segregació escolar a Catalunya. La notícia criticar que ningú fa res per aquells nens immigrants que venen i no estàn escolaritzats, i que és dona més importància a altres temes. A més comenta que hi ha un dèficit pel que fa als serveis socials per a la infància.
El tema ha debatre ha sigut si l'educació té més importància i rellevància per damunt d'altres temes.
La Paula ha escollit la notícia que fa referència a l'introducció d'ordinadors a l'institut, a Catalunya aproximadament uns 130 el mes de gener que mantindren les mateixes condicions que en la resta d'escoles. A part volen utilitzar els diners que es recollin per digitalitzar les aules i així al cap de 4 anys poder tenir ordinadors en totes les aules de l'ESO.
Catalunya és una de les comunitats més avançades pel que fa la digitalització de les aules.
El tema ha debatre ha estat l'utilització dels ordiandors en compte dels llibres.
Desprès hem escrit una valoració general de la setmana de pràctiques i hem hagut de destacar els dos dies que més ens hagin agradat.
Per finalitzar hem fet la posada en comú de la conferència de l'Eulàlia Bosch i el procediment que vam emprar per agafar els apunts.

Reflexió
Crec que la setmana de pràctiques ens ha sigut molt enriquidora, ja que ens ha permés veure l'aula desde la perspectiva del professor i d'aquí uns quants anys la nostre. No obstant podriem haver fet més estades en els centres escolars perqué es a partir d'aquí desde on podrem aprendre millor.
En conclusió m'ha servit per reafirmamr-me en la meva vocació: ser mestre.

Tornen al tema dels ordinadors a les aules, la meva visió respecte aquest tema és bastant negatiu.
La gent té raó quan diuen que ens hem d'adequar a la societat i les seves necessitats peró no crec que substituint els llibres pels ordinadors sigui la solució. L'ordiandor hauria de ser un suport els llibres escolars i no a l'inrevès.
Els problemes del ordiandors venen quan els nens en comptes d'està atents a l'explicació del mestre estan navegant per internet o despistats fent altres coses, a l'hora de realitzar treballs no redacten la informació sinò que fan "copiar i pegar"....

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada