dijous, 10 de desembre del 2009

9/12/09

Descripció

La classe de seminari ha començat amb l'entrega de les targetes de Nadal que s'entregaren els companys l'últim dia de seminari.
Tot seguit hem fet la posada en comú del llibre "Elogi de la feblesa" i on cada un de nosaltres ha llegit un fragment del text escrit del seu treball.
Al finalitzar aquesta lectura, la Lluïsa ens ha entregat una fotocòpia relacionada amb la importància de la lectura en veu alta i els recursos útils que podem emprar per el bon ús d'aquesta.
Seguidament dos companyes ens han presentat l'actualitat educativa:
L'Anna va portar una notícia el titular de la qual era: "Juego mortal en la escuela"; aquesta notícia parlava sobre la mort d'un nen de tretze anys en una població francesa. Aquest nen va ser trobat penjat d'una corda a l'habitació, la mort es va produir de manera accidental mentre jugava al joc del fular el qual consisteix en provocar-se l'asfíxia fins a perdre el coenixement buscant sensacions noves i fortes. El tema proposat per debatre ha sigut: La reacció de l'escola envers la poca creadibilitat que té envers les famílies.
L'Ailén porta una notícia que parla d'un projecte de Llei d'economia impulsat pel govern que es basa en flexibilitzar el sistema al voltant d'una reforma de la Formació Professional de Grau mitjà que es basen en:
-Poder accedir a la FP de Grau mitjà sense tenir el títol de l'ESO
-Els titulats en Grau mitjà també podran treure's el títol de batxillerat en un sol curs.
-Els titutlas de FP de Grau superior els quals accedeixin a la universitat tindren convalidats 30 crèdits si la carrera està relacionada amb el grau estudiat
El tema per debatre: Creieu que aquesta llei podrà disminuir el fracàs escolar?

Per continuar hem fet les revistes educatives:
La Maria Perez ens ha presentat una revista digital anomenada Barcelona Educació, la revista està editada en català a Barcelona, el director és Arceli Vilarrasa, surt mensualment i és gratuïta.
La revista consta de les següents parts:
-Editorial: Tracta temes generals relacionats amb l'educació
-Notícia: Aquest apartat abarca 9 notícies explicades breument
-Som xarxa: apartat dedicat a les escoles, aquest mes a l'escola Costa i Llovera
-Protagonista: Diferents activitats dels joves fora de l'escola
-Jo també educo: Parlen professors de diferents nivells educatius
-A fons: Elecció d'un tema i s'aprofundeix. Tema tracta l'escola bressol
-Radiografia: Més informació relacionada amb l'anterior aportan-li gràfics, esquemes...
-Apunts: Continuació del tema de l'escola bressol tractant problemes reals sobre el tema.
-Participació: Fet d'importància, en concret la relació entre família i escola.
-Entrevista: Vicent Arnainz i Montserrat Antont.
-Obert al món: Parlen de les escoles bressol arreu del món.
-Una mica de tot: aquest apartat es divideix en la columna (article de Ferrer i Guàrdia) i la Tira còmica.
El tema per debatre: la continuïtat del canvi (canvis de l'escola Costa i Llovera durant tota la seva vida escolar).
La Maria Garcia va presentar la revista "Cuadernos de pedagogia" que s'edita en castellà i l'editor és Jaume Carbonell. La primera revista data del 1980, el seu cost és de 13€ i mensualment.
Les parts de la revista són:
-Editorial: Articles d'actualitat escrits pel director
-Agenda: Informació sobre congressos, llibres, filomteques...
-Històries mínimes: es divideixen en dos; centres d'opinió del docent i les cartes al director.
-Actualitat: Notícies Nacionals i Internacionals.
-Perspectives Internacionals: Tracte un tema a nivell Nacional i Internacionals
-Reportatge: Apartat dedicat a esdeveniments importants
-Experiències de l'escola cap els lectors divits en Primària, ESO i batxillerat.
-Entrevista
-Tema del mes: Els museus la reovlta didàctica
-Opinió: Experts d'un tema; en aquest cas del Futur Professional.
-Mural: Repeteix el tema de l'actualitat però dividit per autonomies
-Libres: Espai publicitari
-L'avanç: Avança el contingut del mes següent.
Tema per debatre: Crèiem què és positiu l'exclusió del prèstec?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada