dimecres, 2 de desembre del 2009

2/11/09

Descripció

Avui a seminari hem començat per la notícia que l'ha portat l'Eduard. La notíca parlava sobre: "l'escola catalana escurça el calendari escolar", on explicava la reforma educativa del calendari escolar que tracta sobre la reducció d'una setmana de les vacances d'estiu on aquesta es recuperaria durant el mes de febrer i març, també s'ha aprovat que l'inici del segon trimestre sigui lectiu per aquells que el volguin iniciar el 7 de gener.
Aquest canvi en el calendari escolar també afectarà en els mestres on una de les conseqüències serà la desaparició de la jornada intensiva.
El problema que sorgeiex arrant d'aquesta posció és la disponibilitat dels pares durant aquests dies.

Després la Laura ens ha presentat la revista educativa, que fa setmanes ja havia presentat la Paula.
La revista és L'Escola Catalana, que està editada en català i la directora és Carme Alcoverro.
L'estructura de la revista consta de:
-Devantal: consta d'un conjunt d'articles com per exemple: eduquem els usos de la llengua( problemes a l'inici de curs amb el català)
-Camins per reeixir: Article que fa referència al Fracàs escolar i els problemes educatius i socials 8abandonament escolar prematur)
-Entrevista: En aquest cas l'entrevista està feta a Vicent Soler on parlar i fa un resó a l'importància de la formació de la joventut.
-Experiències: Articles que parlen sobre les experiències d'un tema en concret, en aquest cas per a la sensibilització de la societat en relació als problemes del Tercer Món i de les desigualtats socials.
-Projectes
-Escoles creatives: Els articles fan referència i una queixa sobre el nivell d'exigència imposat per les escoles.
-Sense pèls a la llengua: Apartat que tracte en la diferenciació de dos mots i el seu significat en aquest cas de la paraula "Pal"
-Informació i comentaris: altres inforamcions i opinions sobre els articles
-Llibres i materials
-Lletra menuda: Espai on s'edita un dibuix amb un significat.
El tema per debatre ha sigut: Que ensenyem a primària?

Després la Lluïsa ens ha donat 14 papers de colors perquè escrivim una dedicatòria, un poema.... per cada un dels nostres companys de seminari que els hi doanrem l'últim dia de classe.

Seguidament hem començat amb les exposicions de la Jornada de pràctiques de la setmana de pràctiques. L'exposció l'hem fet la Natàlia i jo de l'escola Vila Olímpica on hem fet una descripció de la situació de l'escola i una definició de les característiques més emblemàtiques de l'escola; l'Eduard ha explicat la seva escola "El patufet" i la Paula i la Maria Pérez de l'escola Sagrat cor de Jesús.

Per finaltizar la classe la lluïsa ens ha lliurat unes entrevistes fetes a Alexandre Jolien i una altre a Eulàlia Torras de Beà.


Reflexió

Fent referència a l'entrevista de d'Alexandre Jollien em sembla molt interessant el punt al que fa referència a com s'hauria d'educar, ja que ell és un clar exemple de superació i de convivència amb la seva pròpia malaltia. Estic totalment d'acord amb el rol que hauria d'exercir l'escola: obrir ments, treure i permetre la singularitat dels nens. No hem d'oblidar que els que tenim davant són nens abans de persones o individus que venen a aprendre.
Voldria concloure aquesta entrevista amb l'última frase de l'entrevista:
"Se trata de cómo soy feliz aquí y ahora, con mis heridas. Y porque no es cierto que si no tuviera discapacidad sería feliz"
La segona entrevista realitzada a Eulàlia Torras de Beà que parlar sobre la prematura edat en la que és porten el bebes a les guarderies, hi han punts en els que estic a favor i altres en els que no.
L'únic punt que estic en contra de la seva opinió rau en què no tots els pares poden permetre's cuidar del seu fill a casa, ja sigui per motius econòmics, familiars... i veuen en la guarderia, l'únic lloc on tindren cura del seu nadó.
Els punts en els que estic totalment d'acord amb ella és la diferència d'afectivitat i d'estímuls que pot haver-hi entre un nen que es passa els primers anys de vida cuidat pels seus pares i els que són cuidats pels del centre de bressol.
Aquestes conseqüències d'estimulació es veuen en el fracàs escolar, recepta de pscifàrmacs a menors,Problemes físcis, mentals, psicològics nens consentits....
també concloure amb una frase que llença els pares: "Dedicar tiempo a los hijos de pequeños os ahorrará mucho tiempo cuando sean mayores"

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada