dissabte, 5 de desembre del 2009

4/12/09

Descripció

Per iniciar la classe de seminari parlant sobre la corona d'advent que hi havia a l'entrada de la universitat, i la Lluïsa ens ha explicat el seu significat: s'encen cada setmana una de les espelmes per preparar l'arribada de Jesús.

A continuació hem continuat per les revistes educatives.
L'Irene a presentat la mateixa revista que el Crisitan; Perspectiva escolar.
Les parts de la revista cosnten de:
-Educació per el canvi: espai personal i social. Dintre hi havien articles com els Drets dels infants, diferents contextos de l'educació al llarg de la història, opinió sobre l'educació a l'hospital, Centre de Justícia (rol de l'educador)
-Carrer com a espai educatiu: tracte de les persones amb problemàtica
-Aprendre tota la vida: fa referència a l'aula per a la gent gran.
-Escola: parla sobre el programa Treva (exercici a les escoles per eliminar l'estres)
-Poesia i joves: Experiència del mestre envers el paper de la poesia en els joves.
-MIrades
-Cartellera: mostra els premis de l'educació a professors
Els temes escollits per debatre a classe han estat: Els centres de Justícia (Rol de l'educador social) i les característiques que hauria de tenir un mestre que treballès en un hospital.
A continuació la Sara ha presentat la seva revista: Infancia y aprendizaje. Jouranal for the study of education and development.
La revista s'edita a la facultat de Psicologia de Madrid, té una periodicitat trimestral i la primera revista editada va ser l'any 1977.
La revista consta de les següents parts:
1. Articles:
“La lectura de material ilustrado: resultados de una intervención con madres y niños pequeños de nivel socioeconòmico bajo” : Aquest treball avalua l'impacte d'una intervenció en les estratègies que utilitzen mares de nivell socioeconòmic baix en situacions de lectura de material il·lustrat amb els seus nens petits.
“Comprensión de la mente y habilidades comunicativas en niños rechazados por sus iguales”: Les competències comunicatives infantils s'han mostrat estretament lligades a competències mentalistes. L'objectiu d'aquest treball seria, per tant, el d'analitzar les competències mentalistes implicades en una tasca clàssica de creença falsa i en una tasca comunicativa, en menors rebutjats pels seus iguals.
“La investigación sobre la enseñanza y aprendizaje de la lectura inicial: revisión y clasificación”: En el present article es revisen i classifiquen un ampli nombre d'investigacions sobre l'aprenentatge i l'ensenyament de la lectura inicial. La selecció dels estudis va respondre a dos criteris: que se centressin en les primeres etapes de l'ensenyament de la lectura i que atenguessin a les característiques de la proposta metodològica dels docents.
“La productividad de la morfología verbal a los dos años de edad”: Aquest treball se centra a estudiar l'adquisició de la morfologia verbal .Es prediu que els nens de dos anys no mostraran productivitat morfològica davant verbs desconeguts.
“Estereotipias motoras, ¿un modo de acomodarse a la actividad?: un estudio comparativo entre niños con distintas alteraciones del desarrollo”: Aquest treball està dirigit a l'estudi de les estereotípies motores en diversos grups de nens amb i sense dificultats en el desenvolupament.
“La experiencia de la paternidad y maternidad: anàlisis del discurso de las creencias sobre la crianza y el cuidado infantil”: En l'article s'estudien les diferències de gènere en les tasques de cura infantil, analitzant si se sustenten en l’ esquematisme de gènere.
“Dos nuevas pruebas de Memoria Operativa de Anáforas”: L'objectiu d'aquest treball consisteix a presentar dos noves proves de memòria operativa (MO) i examinar la seva relació amb la comprensió, el raonament i el rendiment acadèmic.
2. Altres
“Evaluadores del año 2008”
“Normas para los autores”
Elecció d’un article per presentar i discutir al seminari “Comprensión de la mente y habilidades comunicativas en niños rechazados por sus iguales”.
Temes interessants per debatre:Avui en dia les dones s’encarreguen més dels seus fills que no pas els pares. Què en penseu d’això? No creieu que s’hauria de compartir criar el fill dels dos?

A continuació hem seguit amb la Jornada de pràctiques on han acabat d'explicar la seva experiència en el centre escolar:
Albert i Cristian van anar a L'Infant Jesús, la Maria i l'Eva a l'Escola Claret, la Sara i l'Ana a l'Escola del Mar, l'Ailén a l'escola Inmaculkada de Vedruna, la Laura a l'escola Decroley, i la Irene a l'escola Mare de Déu de la Mercè de les Dominicas.

Reflexió

Fent referència al tema de les característiques que ha de tenir un mestre a l'hospital crec que la principal és la fortalesa i saber separar el treball de la seva família. La fortalesa d'una persona que treballi amb nens malalts ha de ser increïble, ja que veuen com al llarg del curs poc a poc van quedan menys nens.

Després en quan el tema de la Sara,jo crec què el rol de la mare i del pare va canviant pel gran canvi de la societat. Actualment hi han molts més pares de família que cuinen, renten...coses impensables en un passat molt llunyà.
No obstant crec que el paper de la mare en el seu fill encara segueix tenint més rellevància en la figura materna en coses tant sezilles com anar a comprar roba pel nen, l'horari de les visites el metge...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada