dimarts, 29 de desembre del 2009

Museu de la xocolata



Descripció

El divendres 20 de novembre la Sara i jo vam anar a visita el museu de la xocolata.
El museu de xocolata permet fer un recorregut pels orígens de la xocolata, la seva arribada a Europa i la seva difusió com un element situat entre el mite i la realitat, que realciona tradició amb futur i forma part de la nostre dieta.
Durant aquest any, el Museu de la Xocolata inaugura la exposició "Els Mons Celestes -400 anys de descoberta del sistema solar" realitzada en col.laboració amb CosmoCaixa i amb motiu de l'Any Internacional de l'Astronomia. Aquesta exposició tindrà una durada d'un any i combina peces i objectes reals amb figures artístiques de xocolata, inspirades en el món de l'astronomia.
El preu de la entrada és de 4,30 € i inclou una visita a la col.lecció permanent.
A més en el museu de xocolata pren també l'escola de pastissería.

Presenta diferents activitats:

ARTISTES DE LA XOCOLATA
Edat: de 4 a 12 anys
Descripció: Crearem una figura de xocolata a partir de
l’explicació de l’origen, característiques i la manipulació
de la xocolata.
Horari: de dilluns a dissabte, de 10 a 19h. Diumenges i
festius de 10 a 15h
Duració: 1h
Preu: 6.85 € per persona
Nº Participants: 15-25 pax per grup

2) TAST DE XOCOLATA
Edat: a partir de 16 anys
Activitat: altres
Descripció: Aprendrem a distingir quatre varietats diferents de xocolata, les seves
característiques, i com les hem de tastar.
Horari: de dilluns a dissabte, de 10 a 19h. Diumenges i festius de 10 a 15h
Duració: 1h
Preu: 8.10 € per persona
Nº Participants: 15-25 pax per grup

3) DESCOBRIDORS DEL CACAU
Edat: de 6 a 12 anys
Activitat: joc de pistes
Descripció: Serem els protagonistes d’una història fabulosa
que ens traslladarà als antics pobles maies, passant per les
luxoses corts europees i prenent com a fil conductor
l’evolució d’un producte tan fascinant com la xocolata.
Horari: de dilluns a dissabte, de 10 a 19h. Diumenges i
festius de 10 a 15h
Duració: 1h
Preu: 7.50 € per persona
Nº Participants: 15-25 pax per grup

4) EL MÓN DOLÇ DE LA XISPETA DE CACAU
Edat: de 3 a 6 anys
Activitat: visita dinamitzada
Descripció: La Xispeta de Cacau ens endinsarà en el món màgic de la xocolata a
través del conte i del joc.
Horari: de dilluns a dissabte, de 10 a 19h. Diumenges i festius de 10 a 15h
Duració: 1h
Preu: 6.85 € per persona
Nº Participants: 15-25 pax per grup

5) ARTISTES DE LA XOCOLATA + EL MÓN DOLÇ DE LA XISPETA DE CACAU
Edat: de 3 a 6 anys
Activitat: taller + visita dinamitzada
Descripció: combinació de les dues activitats
Horari: de dilluns a dissabte, de 10 a 19h. Diumenges i festius de 10 a 15h
Duració: 2 hores
Preu: 10.15 € per persona
Nº Participants: 15-25 pax per grup

6) FES DE PASTISSER
Edat: de 6 a 12 anys
Activitat: taller
Descripció: Aprendre les nocions bàsiques de la Pastisseria
per elaborar els nostres postres.
Horari: de dilluns a dissabte, de 10 a 19h. Diumenges i
festius de 10 a 15h
3) DESCOBRIDORS DEL CACAU
Edat: de 6 a 12 anys
Activitat: joc de pistes
Descripció: Serem els protagonistes d’una història fabulosa
que ens traslladarà als antics pobles maies, passant per les
luxoses corts europees i prenent com a fil conductor
l’evolució d’un producte tan fascinant com la xocolata.
Horari: de dilluns a dissabte, de 10 a 19h. Diumenges i
festius de 10 a 15h
Duració: 1h
Preu: 7.50 € per persona
Nº Participants: 15-25 pax per grup
Observacions: és necessària inscripció prèvia
Duració: 2h
Preu: 16.00 € per persona
Nº Participants: 15 pax per grup

7) TALLER DE PIRULETES
Edat: a partir de 10 anys
Activitat: taller
Descripció: Aprendrem a fer les piruletes més
originals i divertides.
Horari: de dilluns a dissabte, de 10 a 19h.
Diumenges i festius de 10 a 15h
Duració: 2h
Preu: 16.00 € per persona
Nº Participants: 15 pax per grup

8) VISITA GUIADA
Edat: a partir de 16 anys
Activitat: altres
Descripció: visita al Museu amb una guia que profunditza en l’origen del cacau,
tradicions catalanes o figures de xocolata exposades al Museu.
Horari: de dilluns a dissabte, de 10 a 19h. Diumenges i festius de 10 a 15h
Duració: 1h
Preu: 5.40 € per persona
Nº Participants: 15-25 pax per grup

QUIN CACAU! (FESTA ANIVERSARI)
Edat: de 4 a 10 anys
Activitat: visita dinamitzada
Descripció: taller sobre la xocolata, visita
dramatizada al Museu i berenar amb
xocolata i melindros
Horari: de dilluns a dissabte, de 10 a 19h.
Diumenges i festius de 10 a 15h
Duració: 2 h
Preu: 16.00 € per persona
18.50 € per persona (amb pastís
amb fotografia del nen/a)
Nº Participants: 15-25 pax per grup

Síntesi

Per fer una síntesi de l'assignatura de Comunicació oral escrita i digital, crec que ens ha servit sobretot per començar a perdre la vergonya a parlar en públic i com fer-ho correctament.
A més ens va donar uns apunts que ens serveixen i ens serviren a l'hora d'esciure bé i de saber quines qualitats tant orals, escrites i digitals ha de tenir un mestre.

Vídeo recitació



Elecció del text: El text escollit és una rondalla anomenada "La història del sol i de la lluna". Vaig escollir aquesta rondalla perquè tenia un llenguatge senzill i la temàtica em va agradar.

Expressió oral: Crec la meva expressió ha estat correcte i entenedora, encara que a vegades m'he entrevancat.

Mirada:Mirava a tot el públic.

Veu: Crec que la veu era correcte, encara que podria haver fet alguns canvis de to perquè era monòtona

Postura: No vaig mantenir una postura rígida sinó que vaig moure'm

Gesticulació: No vaig gesticular massa.

Control dels nervis Estava molt nerviosa però penso que al final vaig saber controlar-los.

18/12/09

Descripció

El passat divendres 18 vam començar la sessió de COED amb una exposició de territori de la Norma Augusto i de la Ariadna Garcia que tractava sobre la dansa tradicional.
Tot seguit vam continuar amb la repetició d'algunes activitats ja fetes( Qui ets tu? i recitacions), però que per motius personals alguns companys no van poder fer.
A continuació vam procedir amb els debats que aquest tractava sobre la religió en les escoles, format per: Cristina Valera, Òscar Garcia, Àngel Caloca, Sergio Ramírez, Bea Gonzàlez, Laura navarro, Pau Nin, martí Villegas, Adrià Miquel, Rafael Moya.
L'equip a favor va defensar el punt de vista mitjançant l'afirmació que la religió forma part de la nostra cultura actual, ja que moltes festes són relacionades per la religió. A més defensaven que no nomès ensenyarien la religió cristiana, sinò totes les que hi han en el món (explicant les coses bones i les coses dolentes de cada una d'elles).
L'equip en contra defensava la seva opinió dient que ensenyar la religió a les aules és una forma de marginació social, i que tal com diu l'Estat hem d'abraçar la llibertat de religió; a més Espanya està a favor de l'ateisme. Defensen que la religió s'ha d'ensenyar fora de l'escola. Com a conclusió creien que la religió era un motiu de conflictes entre les cultures que conviuen en un lloc juntes.

Al fianlitzar els debats vam entregar les avaluacions dels debats i de les recitacions i seguidament la Lluïsa ens va llegir un poema de Josep Maria de Sagarra el qual es titula "Fragment del Poema de Nadal".

Reflexió

Respecte a la religió a les aules crec que com molt ben dit han explicat els meus companys és un dels trets característcs de la nostra cultura, i com tal s'ha de concerbar, no obstant tampoc defenso la religió obligatòria, ja que actualment la nostra societat és multicultural i hem de saber conviure i respectar les que venen de fora, però això no vol dir, què oblidem quines són les nostres arrels.

Aprofundiment.

Per concluir aquest tema deixare un enllaç que parlar sobre el tema

última sessió de seminari

Descripció

El passat 18 de desembre vam fer l'última sessió de seminari per aixó vam fer una petita festa. Primer la Lluïsa ens va entregar les targetes que els nostres companys ens van fer. Després tots junts vam cantar la cançó del 25 de desembre i entre d'altres.
Després, vam procedir a menjar tot allò que vam portar(patates, truita, olives...), vam cantar, ballar...

Reflexió
Aquesta classe de seminari va ser molt divertida!!!
En quan a a l'assignatura de semianri, crec que ens ha facilitat i ens ha ajudat pel que fa a parlar en públic i perdre la vergonya. A més, ha promogut molt els enllaços d'amistad entre nosaltres.

16/12/09

Descripció

El dimecres 16 de desembre la classe de seminari la vam iniciar amb l'actualitat educativa. La primera en presentar-la va ser l'Eva on l'article escollit va ser " El missatge no enganya". L'article tractava que a València les escoles enviaren missatges a través dels mòbils als pares dels nens perquè aíxí no poguin enganyar els seus pares. A continuació va seguir amb l'activitat la Natàlia la qual va explicar una notícia relacionada amb les vacances de febrer, on les escoles hauran d'obrir un servei de biblioteca-ludoteca per aquells nens que no poden quedar-se a casa ja que els seus pares treballen.
Tot seguit vam continuar amb la revista educativa.
Primer la vaig fer jo:
la revista "Magisterio" que té un format de diari. La revista té tant l'idioma català com castellà; el director és José Maria de Maya; editorial Ciena; amb una periodicitat mensual; aquesta revista va sorgir l'any 1866; té un cost anual per a particulars de 76 euros i per a institucions 95 euros.
Els apartats d'aquesta revista són:

Apartat d'Espanya:
1)Esclave educativa: és l'apartat més important, en aquesta edició de la revista va ser el tema de: "67% dels pares prefereixen les jornades intensives".
2) Opinió: Batxillerat en 3 anys a nivell europeu.
3) Informació: relacionada amb les cartes als lectors: "Solo 4 paises europeos hacen el bachillerato en 2 años".
Apartat de Catalunya:
1)Informació.
2)L'Agenda de Catalunya (Informació dels premis, llibres, actes).
Notícies concretes de les Autonomies:
1)Infromacions concretes de les comunitats autònomes d'Espanya
2)"El Cuaderno": cada mes abarca un tema diferent
Educar: Un home ensenya valors diferents als nens.
3)"Propuestas"
4)"La última página por eso no la menos importante
La meva impressió de la revista és que és molt original que ja que el seu format és el de diari, amb colors i lletra gran.
L'article que vaig escollir va ser : "Exclusió del crusifix a totes les escoles d'aquí"

La Segona va ser L'Ailèn amb la "Revista de ciència de l'educació". l'idioma és el castellà i el director és Pedro Manuel Alonso; el lloc on s'edita és a Madrid i la periodicitat en la qual es publica és trimestral,la primera publicació va ser l'any 1970; té un cost de 15'30 euros, però a Espanya anualment és de 42,90.
Els apartats d'aquesta revista són:
1)Estudis: desenvolupen un treball d'educació ("La otra educación")
2)Altres
3)Bibliografia
Una de les característiques de la revista són la gran quantitat de gràfics i estadístiques.
El tema de debat és que hi ha moltes vegades discriminació a l'aula. Els mestres no haurien de fer propostes? Els immigrants a l'aula són un problema?
La tercera en presentar la revista va ser la Natàlia amb la revista "Guix", que ja va ser explicada per l'Eduard.
Els apartats van ser els següents:
1)L'editorial: tema que es canvia cada mes
2)Opinió: és l'apartat més important. Article d'opinió personal
3)Monogràfic: diferents autors tracten el mateix tema
4)Experiències
5)Territori: Explicacions sobre les cooperacions entre diferents escoles
6)Tema del curs: Competències bàsiques
7)Pràctiques
8)La tira: Una tira còmica
9)Presenten el tema de la següent edició
El tema escollit per debatre: Creieu que la figuranalògia és apropiat per a escoles?

Reflexió:
Amb aquesta sessió vam finalitzar les dues activitat de actualitat educativa i de la revista educativa.
Fent referència a l'activitat educativa ha estat molt enriquidora, ja que, em pogut conèixer com està l'àmbit educatiu.
No obstant pel que fa a la revista educativa, aquesta activitat ens ha servit per a conèixer revistes desconegudes per a nosaltres i que com a futurs mestres ens farà molt de servei.

Vídeo

Aquí us deixo el vídeo el qual vam fer al centre de Barcelona(Plaça Catalunya). La Mònica, la Sara i el Juan són les que surten en el vídeo i jo sóc la càmara.

22/12/09

El passat dia 22 de desembre no vam tenir classe de Gestió i comunicació de les TIC, perquè el Xavier ens va anar fent entrevistes per grup degut els treballs de la Blogosfera i de la wikipèdia. En aquella entrevista ens donava les notes sobre els treballs realitzats i de la Rúbrica.

diumenge, 27 de desembre del 2009

Síntesi

Per valorar l'experiència en relació amb la creació i el manteniment del bloc del treball personal, crec que ha sigut una eina que ens ha servit durant tot aquest semestre per mantenir un control i un ordre pel que fa a les classes impartides de l'assignatura durant tot el curs.
No obstant, cal dir, que al començament el bloc era un mètode nou i misteriós pel que fa el meu coneixement, per tant em va costar una miqueta saber utilitzar-lo correctament i aprofitar els recursos que aquest em facilitava. També m'ha permés adonar-me del gran abast de possibilitats que les TIC em donen per facilitar-me el meu coneixement i el meu posterior treball de mestre.
Les dues intervencions més significatives han estat la de crear un mapa de conceptes mitjançant el CMaptools, ja que és l'activitat que serveix per sintetitzar tota la teoria explicada´, és un mètode senzill i molt útil; la segona activitat ha estat la de crear una animació amb una imatge, ja que mai m'havia plantejat poder crear una animació jo mateixa per tant hi ha un gran aprenentatge que darrere d'aquesta
activitat.

Aquí deixo els enllaços de les dues intervencions:
Mapa conceptual
Animació

metàfores

La metàfora tutorial(l'ordinador com a tutor) compara l'ordinador com a un professor.Clic.xtec.catés el programa amb el qual es pot compara aquesta metàfora ja que ha estat el propi ordinador qui ens ha explicat les coses(mitjançant fotos) i després ens ha autovalorat.

La metàfora de la construcció( l'ordinador com a alumne) l'ordinador té una sèrie d'aspectes: "Qui ho explica bé és qui realment és capaç d'explicar-ho". Amb aquesta metàfora fem referència al programa Winlogo on en aquest és el propi alumne qui guia "la tortuga", dones les instruccions.

La metàfora del laboratori (l'ordinador com a simulador)L'ordinador és qui t'explica els conceptes i després t'avalua. "Jugant s'aprén" el programa Crayon és el que millor reflexa la metàfora ja que és l'alumne qui ha de pensar com portar la bola fins l'estrella.

La metàfora de la caixa d'eines (l'ordinador com a eina) En aquest cas no hi ha cap aprenentatge, sinó que et facilita determinades accions i conceptes.
El dictat és un mètode que s'utilitza perquè aquí són els alumnes qui corregeixen les faltes, etc.

15/12/09

El passat dia 15 de desembre el professor Xavier Àvila ens va parlar sobre l'examen. Aquest examen es faria amb Word i després l'hauríem d'imprimir. Després ens va explicar que aquest examen constaria de 5 preguntes on 4 d'aquestes preguntes serien curtes (cadascuna 1'5 punts) i una llarga.

Dos d'aquestes preguntes fan referència amb algun procediment que hem realitzat a classe (posar una imatge de 300 x 400 píxels en Word)
Unes dues altres preguntes serien més conceptuals: comparar conceptes, etc.
I l'última pregunta,sobre un tema a desenvolupar. Capacitats d'organitzar un discurs (exposició). Farà referència a uns que vam realitzar a classe perquè veiéssim de que tractaria. Aquesta pràctica va consistir en fer grups de 5 persones i en 6 minuts respondre a les següents qüestions: 1)Que és la digitalització? ; 2)Llenguatge AV i Mass Media ; 3) Internet. Hipertext. Xarxes de coneixement; 4)Societat digital. Web 2.0; 5) Recursos TIC per a l'aprenentatge: Metàfores

dijous, 24 de desembre del 2009

Projectes telemàtics i Websquest

Projecte de treball telemàtic

-http://www.conectandomundos.org/ (enllaç)

Descripció del projecte telemàtic:
Des del mes d'octubre fins a desembre els projectes de treball es basaran en les migracions i el desenvolupament dels pobles des d'una perspectiva humana per tal de fer una societat respectuosa amb les diferents nacionalitats.

Per dur a terme aquest projecte telemàtic hi ha una prèvia inscripció (l'actual del 13 d’octubre al 18 de desembre de 2009) i també facilita al professorat un mòdul de formació pel posterior desenvolupament del projecte (del 18 de gener al 04 de febrer de 2010).

L'alumnat interaccionarà i treballarà conjuntament a través d’Internet cada cicle tindrà una proposta específica, unes orientacions pel professorat i també se'ls facilitarà l'ús d'eines perquè els sigui més fàcil comunicar-se.


Valoració:
Creiem que aquest projecte telemàtic té uns bons continguts I una bona organització, Pel que fa a temàtica, ja que va renovant els projectes de treball cada trimestre i en el mateix projecte telemàtic trobem les Webquests organitzat per edats. Això crea una facilitat per quan els nens vulguin observar la pàgina web. A més a més també es dona una facilitat d’eines tan per alumnes com a professors.



Webquest

- http://www.xtec.es/recursos/webquests/htm/volcans.htm (WebQuest XTEC)

Descripció:

Aquesta WebQuest serveix per a conèixer els volcans ( basada en l'assignatura de ciències de la naturalesa) que servirà pels alumnes de primer, segon i tercer de primària de l'escola rural. Aquesta va ser dissenyada per Paquita Rifà i Teresa Fernández.

En aquesta pàgina podem trobar diversos apartats:

1.Introducció: Fa una petita explicació del tema el qual parlaran i algunes de les preguntes que es contestaran mitjançant aquesta WebQuest. Per tant, al finalitzar de visionar aquesta pàgina tots els dubtes s'hauran resolt.

2.Tasca: es proposa treballar en grups. aquest haurà de realitzar un dossier amb preguntes que haurà realitzat anteriorment la professora. Després es farà un mural i cada grup exposarà tot allò nou que ha après.

3.Procés: Et dona 5 activitats diferents sobre els volcans amb uns fulls on es podrà respondre. A més a més, per a cada activitat també hi haurà una pàgina web per poder investigar sobre l'activitat que s'ha encomanat. (Aquestes activitats aniran incloses al dossier)

4.Avaluació: Es tindrà diversos aspectes per avaluar.

A més a més també s'avaluarà que s'hagi realitzat el dossier.

5. Conclusió: Apareix un mapa dels diferents volcans d'Olot.

6.Dossier pels mestres: Aquesta WebQuest com hem dit abans serveix per a nens de primer segon i tercer de primària d'una escola rural. per aquest petiu els grups estaran barrejats per les diferents edats. Així els més grans podran ajudar als més petits. L'ordinador haurà d'estar dins de l'aula, ja que serà necessari en mots casos. A més a més es treballa per racons i plans de treball, és a dir, que els alumnes treballaran individualment i en alguns moments passaran al racó d'ordinador a desenvolupar la WebQuest.


Valoració:

Creiem que aquesta WebQuest està molt ben organitzada i amb unes propostes de treball molt interessants.
No obstant, aquest tipus de pràctica també es podria realitzar en una casa de colònies. Primer de tot, el professor hauria d'haver imprès les activitats que es proposen i després sense ajuda de l'ordinador, sinó de la natura realitzar aquest dossier.
Encara que, l'opció que donem de les colònies no es podria realitzar l'apartat en què els nens de tercer ajuden els de primer i segon, ja que cada curs marxa a una destinació diferent. I aquest punt és molt interessant, ja que els grans aporten molts coneixements als petits, però els petits també poden aportar altres coses, com per exemple una major creativitat.

Nosaltres coma futurs mestres si haguéssim realitzat aquesta WebQuest hauríem realitzat moltes més activitats, ja que el tema dels volcans si es fa més dinàmic s'aprèn amb molta més facilitat.

dimecres, 16 de desembre del 2009

11/12/09

Descripció

Per iniciar la classe de COED la professora Lluïsa Cirera ens va explicar que el pròxim divendres fariem les descripcions de Qui ets tu? pendents i ens va parlar per sobre de l'exàmen de gener.
A continuació van seguir les recitacions que anaven desde la Marta Juny fins el Pere Mussoll.
Per últim vam realitzar l'activitat del debat, el qual aquesta setmana només el realtizaven un grup. El tema tractat era el Nou calendari escolar.
L'equip a favor estava composat per la Carolina Garcia, Ana Espanyol, Helena Vall, Mª Eulàlia Palmero i Clara Boix i el grup en contra estava format per l'Alejandro Ramos, la Laura Sendín, la Linda Camacho, la Mireia González i la Sara López.
El grup a favor va argumentar la necessitat d'integració d'Espanya a nivell educatiu europeu, ja que som el país que més vacances té( un total d'onze setmanes en l'època d'estiu)i repercuteix en el nivell escolar.
El grup en contra del calendari escolar refusa les argumentacions de l'equip a favor a partir de que no estem preparats ni a nivell econòmic ni de recursos, ja que mentre la resta de països europeus avançaven a Espanya manteniem una dictadura que va dura 40 anys. D'altre banda aquest canvi de calendari efectrà tant a mestres com a pares.

Reflexió

Referent el debat crec que el calendari s'hauria de canviar però aquestes diferencies haurien de tenir en compte tant els mestres, com els pares i els nens.
Crec que amb aquests canvis els mestres no tindren temps a prepar-se les primeres classes de curs i els pares durant la setmana de febrer hauran de deixar els fills a càrrec de familiars o d'alguan institució que els cuidi

Aprofundiment

La "setmana blanca" que volen imposar crec que és el que més mal de cap està portant tant a fa´mílies com a escoles per tant deixo aquí un vídeo on mostren la visió dels pares i de les CCOO segons aquesta setmana de vacances en el mes de febrer.

4/12/09

Descripció

Avui a la sessió de seminari hem continuat amb les recitacions que anaven desde l'Alba Estregué i jo, Mònica Gutiérrez.
Tot seguit van seguir amb els debats on el primer grup va tracta el tema de l'escolarització obligatòria fins els divuit anys.El grup a favor estava composat per l'Elena Carmona, l'Alba Estregué, Eva Gòmez, Elena Ruiz i Marta Juny, l'equip en contra Norma Augusto, David Cortés, Ariadna Garcia, Irenen Recio i Laura Sànchez.
Els punts que defensaven l'equip a favor de l'escolarització eren: l'obligació de l'educació fins els 18 possibilitar l'abandonament prematur de les aules(actualment a partir dels 16), no hi han tants adolescents pel carrer, donarà una millor formació en un futur i preparació per l'alumne. Defensen un sistema educatiu flexible el qual s'adapta a les necessitats dels alumnes. Remarcant el fracàs escolar espanyol que assoleix el 31% d'abandonament escolar, el qual ens situa en el tercer lloc per la cua de països eurpoeus amb més abandonament escolar. Per finalitzar la seva posició destacan que una escolarització més llarga comportarà menys atur.
D'altre banda el grup que es posicionava en contra de l'escolarització fins els 18 anys defensen la seva posició a partir dels arguments següents: Hi han molts alumnes que quan cumpleixen els 16 anys abandonant l'escola perquè no volen segui estudiant, per tant allargar-ho dos anys més seria perjudicial. El que s'hauria de fer seria donar classes de suport i desmassificar les aules. No obstant també cal remarcar que no tots disposen del recursos econòmics per permetre's dos anys més.
També defensen que el que s'hauria d'obligar serien uns continguts mínims.
Tots els punts anteriors deriven en una disminució de l'autoritat del mestre, ja que els joves obligats ha estudiar paguen les seves frustracions amb les mestres.
L'altre grup parlant sobre l'informalització a l'aula. El grup que es mostra a favor està composat per: Ana Llongueras, Maria Garcia, Lorena Padilla, Judit Carrique i Eva Ladevesa, en contra d'aquesta posició trobem el grup de l'Ethel Nogués, Mar Gascó, Alba Casals, Núria Maldonado i Natalia Carrique.
El grup a favor de l'informalització de l'aula defensa el seu punt de vista a partir de: la motivació dels alumnes i el treball cooperatiu ha de ser la base de l'aprenentatge. La societat actual basa la seva economia i vida en les TIC.
L'informalització comporta una autonomia i una major capacitat intel·lectual. Les TIC són un suport de l'aprenentatge i que comportarà la disminució del canvi climàtic ja que es deixaren de talar arbres perquè no caldren llibres.
D'altre banda el grup en contra discrepa en els següents punts: No es poden substituir els llibres per els ordinadors, ja que provocarà una major distracció en els alumnes, també els mestres no tenen la suficient formació per desenvolupar una classe a partir de les TIC. La refutació en el punt del canvi climàtic es que es canviarà el problema de la talar d'arbres però s'incrementrà l'emissió de gassos pels ordinadors. Tots aquests punts desenvoquen el la pèrdua de relació entre el mestre i els seus alumnes.

Reflexió
Descripció

Avui a la sessió de seminari hem continuat amb les recitacions que anaven desde l'Alba Estregué i jo, Mònica Gutiérrez.
Tot seguit van seguir amb els debats on el primer grup va tracta el tema de l'escolarització obligatòria fins els divuit anys.El grup a favor estava composat per l'Elena Carmona, l'Alba Estregué, Eva Gòmez, Elena Ruiz i Marta Juny, l'equip en contra Norma Augusto, David Cortés, Ariadna Garcia, Irenen Recio i Laura Sànchez.
Els punts que defensaven l'equip a favor de l'escolarització eren: l'obligació de l'educació fins els 18 possibilitar l'abandonament prematur de les aules(actualment a partir dels 16), no hi han tants adolescents pel carrer, donarà una millor formació en un futur i preparació per l'alumne. Defensen un sistema educatiu flexible el qual s'adapta a les necessitats dels alumnes. Remarcant el fracàs escolar espanyol que assoleix el 31% d'abandonament escolar, el qual ens situa en el tercer lloc per la cua de països eurpoeus amb més abandonament escolar. Per finalitzar la seva posició destacan que una escolarització més llarga comportarà menys atur.
D'altre banda el grup que es posicionava en contra de l'escolarització fins els 18 anys defensen la seva posició a partir dels arguments següents: Hi han molts alumnes que quan cumpleixen els 16 anys abandonant l'escola perquè no volen segui estudiant, per tant allargar-ho dos anys més seria perjudicial. El que s'hauria de fer seria donar classes de suport i desmassificar les aules. No obstant també cal remarcar que no tots disposen del recursos econòmics per permetre's dos anys més.
També defensen que el que s'hauria d'obligar serien uns continguts mínims.
Tots els punts anteriors deriven en una disminució de l'autoritat del mestre, ja que els joves obligats ha estudiar paguen les seves frustracions amb les mestres.
L'altre grup parlant sobre l'informalització a l'aula. El grup que es mostra a favor està composat per: Ana Llongueras, Maria Garcia, Lorena Padilla, Judit Carrique i Eva Ladevesa, en contra d'aquesta posició trobem el grup de l'Ethel Nogués, Mar Gascó, Alba Casals, Núria Maldonado i Natalia Carrique.
El grup a favor de l'informalització de l'aula defensa el seu punt de vista a partir de: la motivació dels alumnes i el treball cooperatiu ha de ser la base de l'aprenentatge. La societat actual basa la seva economia i vida en les TIC.
L'informalització comporta una autonomia i una major capacitat intel·lectual. Les TIC són un suport de l'aprenentatge i que comportarà la disminució del canvi climàtic ja que es deixaren de talar arbres perquè no caldren llibres.
D'altre banda el grup en contra discrepa en els següents punts: No es poden substituir els llibres per els ordinadors, ja que provocarà una major distracció en els alumnes, també els mestres no tenen la suficient formació per desenvolupar una classe a partir de les TIC. La refutació en el punt del canvi climàtic es que es canviarà el problema de la talar d'arbres però s'incrementrà l'emissió de gassos pels ordinadors. Tots aquests punts desenvoquen el la pèrdua de relació entre el mestre i els seus alumnes.

Reflexió
Referent el tema de l'escolarització obligatòria fins els 18, jo estic d'acord amb el grup que no està d'acord, ja que si els alumnes abandonen l'escola els 16 anys, per què s'ha d'obligar a que facin dos anys més? Aquesta obligatorietat no farà una disminució del fracàs escolar, ja que, els nens es revelaran tant a l'escola com els pares. Això no nomès perjudicrà els alumnes obligats, sinó que també provocarà un relentiment en el grup classe que si que vol estudiar.
Ara tractant el tema de l'informatització a l'aula, també estic a favor de l'equip en contra, ja crec que la substitució dels llibres per els ordiandors no crec que sigui rentable, tant pel que fa econòmicament com a medi ambient. L'ordiandor provocar una desconcentració en els alumnes ja que poden entrar a Internet, poden jugar, escoltar múscia, etc. Fent referència els mestres, actualment no tenen la suficient formació com per poder utilitzar les TIC per donar una classe.

Aprofundiment

Aquí deixo dos enllaços que parlen sobre el tema:
1)Un és el del ministre Gabilondo que defensa el referendum mostran el baix nivell de formació i l'augment d'abandonament escolar
2)Aquest enllaç és l'opinió d'un mestre sobre el referèndum

dijous, 10 de desembre del 2009

9/12/09

Descripció

La classe de seminari ha començat amb l'entrega de les targetes de Nadal que s'entregaren els companys l'últim dia de seminari.
Tot seguit hem fet la posada en comú del llibre "Elogi de la feblesa" i on cada un de nosaltres ha llegit un fragment del text escrit del seu treball.
Al finalitzar aquesta lectura, la Lluïsa ens ha entregat una fotocòpia relacionada amb la importància de la lectura en veu alta i els recursos útils que podem emprar per el bon ús d'aquesta.
Seguidament dos companyes ens han presentat l'actualitat educativa:
L'Anna va portar una notícia el titular de la qual era: "Juego mortal en la escuela"; aquesta notícia parlava sobre la mort d'un nen de tretze anys en una població francesa. Aquest nen va ser trobat penjat d'una corda a l'habitació, la mort es va produir de manera accidental mentre jugava al joc del fular el qual consisteix en provocar-se l'asfíxia fins a perdre el coenixement buscant sensacions noves i fortes. El tema proposat per debatre ha sigut: La reacció de l'escola envers la poca creadibilitat que té envers les famílies.
L'Ailén porta una notícia que parla d'un projecte de Llei d'economia impulsat pel govern que es basa en flexibilitzar el sistema al voltant d'una reforma de la Formació Professional de Grau mitjà que es basen en:
-Poder accedir a la FP de Grau mitjà sense tenir el títol de l'ESO
-Els titulats en Grau mitjà també podran treure's el títol de batxillerat en un sol curs.
-Els titutlas de FP de Grau superior els quals accedeixin a la universitat tindren convalidats 30 crèdits si la carrera està relacionada amb el grau estudiat
El tema per debatre: Creieu que aquesta llei podrà disminuir el fracàs escolar?

Per continuar hem fet les revistes educatives:
La Maria Perez ens ha presentat una revista digital anomenada Barcelona Educació, la revista està editada en català a Barcelona, el director és Arceli Vilarrasa, surt mensualment i és gratuïta.
La revista consta de les següents parts:
-Editorial: Tracta temes generals relacionats amb l'educació
-Notícia: Aquest apartat abarca 9 notícies explicades breument
-Som xarxa: apartat dedicat a les escoles, aquest mes a l'escola Costa i Llovera
-Protagonista: Diferents activitats dels joves fora de l'escola
-Jo també educo: Parlen professors de diferents nivells educatius
-A fons: Elecció d'un tema i s'aprofundeix. Tema tracta l'escola bressol
-Radiografia: Més informació relacionada amb l'anterior aportan-li gràfics, esquemes...
-Apunts: Continuació del tema de l'escola bressol tractant problemes reals sobre el tema.
-Participació: Fet d'importància, en concret la relació entre família i escola.
-Entrevista: Vicent Arnainz i Montserrat Antont.
-Obert al món: Parlen de les escoles bressol arreu del món.
-Una mica de tot: aquest apartat es divideix en la columna (article de Ferrer i Guàrdia) i la Tira còmica.
El tema per debatre: la continuïtat del canvi (canvis de l'escola Costa i Llovera durant tota la seva vida escolar).
La Maria Garcia va presentar la revista "Cuadernos de pedagogia" que s'edita en castellà i l'editor és Jaume Carbonell. La primera revista data del 1980, el seu cost és de 13€ i mensualment.
Les parts de la revista són:
-Editorial: Articles d'actualitat escrits pel director
-Agenda: Informació sobre congressos, llibres, filomteques...
-Històries mínimes: es divideixen en dos; centres d'opinió del docent i les cartes al director.
-Actualitat: Notícies Nacionals i Internacionals.
-Perspectives Internacionals: Tracte un tema a nivell Nacional i Internacionals
-Reportatge: Apartat dedicat a esdeveniments importants
-Experiències de l'escola cap els lectors divits en Primària, ESO i batxillerat.
-Entrevista
-Tema del mes: Els museus la reovlta didàctica
-Opinió: Experts d'un tema; en aquest cas del Futur Professional.
-Mural: Repeteix el tema de l'actualitat però dividit per autonomies
-Libres: Espai publicitari
-L'avanç: Avança el contingut del mes següent.
Tema per debatre: Crèiem què és positiu l'exclusió del prèstec?

dissabte, 5 de desembre del 2009

4/12/09

Descripció

Per iniciar la classe de seminari parlant sobre la corona d'advent que hi havia a l'entrada de la universitat, i la Lluïsa ens ha explicat el seu significat: s'encen cada setmana una de les espelmes per preparar l'arribada de Jesús.

A continuació hem continuat per les revistes educatives.
L'Irene a presentat la mateixa revista que el Crisitan; Perspectiva escolar.
Les parts de la revista cosnten de:
-Educació per el canvi: espai personal i social. Dintre hi havien articles com els Drets dels infants, diferents contextos de l'educació al llarg de la història, opinió sobre l'educació a l'hospital, Centre de Justícia (rol de l'educador)
-Carrer com a espai educatiu: tracte de les persones amb problemàtica
-Aprendre tota la vida: fa referència a l'aula per a la gent gran.
-Escola: parla sobre el programa Treva (exercici a les escoles per eliminar l'estres)
-Poesia i joves: Experiència del mestre envers el paper de la poesia en els joves.
-MIrades
-Cartellera: mostra els premis de l'educació a professors
Els temes escollits per debatre a classe han estat: Els centres de Justícia (Rol de l'educador social) i les característiques que hauria de tenir un mestre que treballès en un hospital.
A continuació la Sara ha presentat la seva revista: Infancia y aprendizaje. Jouranal for the study of education and development.
La revista s'edita a la facultat de Psicologia de Madrid, té una periodicitat trimestral i la primera revista editada va ser l'any 1977.
La revista consta de les següents parts:
1. Articles:
“La lectura de material ilustrado: resultados de una intervención con madres y niños pequeños de nivel socioeconòmico bajo” : Aquest treball avalua l'impacte d'una intervenció en les estratègies que utilitzen mares de nivell socioeconòmic baix en situacions de lectura de material il·lustrat amb els seus nens petits.
“Comprensión de la mente y habilidades comunicativas en niños rechazados por sus iguales”: Les competències comunicatives infantils s'han mostrat estretament lligades a competències mentalistes. L'objectiu d'aquest treball seria, per tant, el d'analitzar les competències mentalistes implicades en una tasca clàssica de creença falsa i en una tasca comunicativa, en menors rebutjats pels seus iguals.
“La investigación sobre la enseñanza y aprendizaje de la lectura inicial: revisión y clasificación”: En el present article es revisen i classifiquen un ampli nombre d'investigacions sobre l'aprenentatge i l'ensenyament de la lectura inicial. La selecció dels estudis va respondre a dos criteris: que se centressin en les primeres etapes de l'ensenyament de la lectura i que atenguessin a les característiques de la proposta metodològica dels docents.
“La productividad de la morfología verbal a los dos años de edad”: Aquest treball se centra a estudiar l'adquisició de la morfologia verbal .Es prediu que els nens de dos anys no mostraran productivitat morfològica davant verbs desconeguts.
“Estereotipias motoras, ¿un modo de acomodarse a la actividad?: un estudio comparativo entre niños con distintas alteraciones del desarrollo”: Aquest treball està dirigit a l'estudi de les estereotípies motores en diversos grups de nens amb i sense dificultats en el desenvolupament.
“La experiencia de la paternidad y maternidad: anàlisis del discurso de las creencias sobre la crianza y el cuidado infantil”: En l'article s'estudien les diferències de gènere en les tasques de cura infantil, analitzant si se sustenten en l’ esquematisme de gènere.
“Dos nuevas pruebas de Memoria Operativa de Anáforas”: L'objectiu d'aquest treball consisteix a presentar dos noves proves de memòria operativa (MO) i examinar la seva relació amb la comprensió, el raonament i el rendiment acadèmic.
2. Altres
“Evaluadores del año 2008”
“Normas para los autores”
Elecció d’un article per presentar i discutir al seminari “Comprensión de la mente y habilidades comunicativas en niños rechazados por sus iguales”.
Temes interessants per debatre:Avui en dia les dones s’encarreguen més dels seus fills que no pas els pares. Què en penseu d’això? No creieu que s’hauria de compartir criar el fill dels dos?

A continuació hem seguit amb la Jornada de pràctiques on han acabat d'explicar la seva experiència en el centre escolar:
Albert i Cristian van anar a L'Infant Jesús, la Maria i l'Eva a l'Escola Claret, la Sara i l'Ana a l'Escola del Mar, l'Ailén a l'escola Inmaculkada de Vedruna, la Laura a l'escola Decroley, i la Irene a l'escola Mare de Déu de la Mercè de les Dominicas.

Reflexió

Fent referència al tema de les característiques que ha de tenir un mestre a l'hospital crec que la principal és la fortalesa i saber separar el treball de la seva família. La fortalesa d'una persona que treballi amb nens malalts ha de ser increïble, ja que veuen com al llarg del curs poc a poc van quedan menys nens.

Després en quan el tema de la Sara,jo crec què el rol de la mare i del pare va canviant pel gran canvi de la societat. Actualment hi han molts més pares de família que cuinen, renten...coses impensables en un passat molt llunyà.
No obstant crec que el paper de la mare en el seu fill encara segueix tenint més rellevància en la figura materna en coses tant sezilles com anar a comprar roba pel nen, l'horari de les visites el metge...

dimecres, 2 de desembre del 2009

2/11/09

Descripció

Avui a seminari hem començat per la notícia que l'ha portat l'Eduard. La notíca parlava sobre: "l'escola catalana escurça el calendari escolar", on explicava la reforma educativa del calendari escolar que tracta sobre la reducció d'una setmana de les vacances d'estiu on aquesta es recuperaria durant el mes de febrer i març, també s'ha aprovat que l'inici del segon trimestre sigui lectiu per aquells que el volguin iniciar el 7 de gener.
Aquest canvi en el calendari escolar també afectarà en els mestres on una de les conseqüències serà la desaparició de la jornada intensiva.
El problema que sorgeiex arrant d'aquesta posció és la disponibilitat dels pares durant aquests dies.

Després la Laura ens ha presentat la revista educativa, que fa setmanes ja havia presentat la Paula.
La revista és L'Escola Catalana, que està editada en català i la directora és Carme Alcoverro.
L'estructura de la revista consta de:
-Devantal: consta d'un conjunt d'articles com per exemple: eduquem els usos de la llengua( problemes a l'inici de curs amb el català)
-Camins per reeixir: Article que fa referència al Fracàs escolar i els problemes educatius i socials 8abandonament escolar prematur)
-Entrevista: En aquest cas l'entrevista està feta a Vicent Soler on parlar i fa un resó a l'importància de la formació de la joventut.
-Experiències: Articles que parlen sobre les experiències d'un tema en concret, en aquest cas per a la sensibilització de la societat en relació als problemes del Tercer Món i de les desigualtats socials.
-Projectes
-Escoles creatives: Els articles fan referència i una queixa sobre el nivell d'exigència imposat per les escoles.
-Sense pèls a la llengua: Apartat que tracte en la diferenciació de dos mots i el seu significat en aquest cas de la paraula "Pal"
-Informació i comentaris: altres inforamcions i opinions sobre els articles
-Llibres i materials
-Lletra menuda: Espai on s'edita un dibuix amb un significat.
El tema per debatre ha sigut: Que ensenyem a primària?

Després la Lluïsa ens ha donat 14 papers de colors perquè escrivim una dedicatòria, un poema.... per cada un dels nostres companys de seminari que els hi doanrem l'últim dia de classe.

Seguidament hem començat amb les exposicions de la Jornada de pràctiques de la setmana de pràctiques. L'exposció l'hem fet la Natàlia i jo de l'escola Vila Olímpica on hem fet una descripció de la situació de l'escola i una definició de les característiques més emblemàtiques de l'escola; l'Eduard ha explicat la seva escola "El patufet" i la Paula i la Maria Pérez de l'escola Sagrat cor de Jesús.

Per finaltizar la classe la lluïsa ens ha lliurat unes entrevistes fetes a Alexandre Jolien i una altre a Eulàlia Torras de Beà.


Reflexió

Fent referència a l'entrevista de d'Alexandre Jollien em sembla molt interessant el punt al que fa referència a com s'hauria d'educar, ja que ell és un clar exemple de superació i de convivència amb la seva pròpia malaltia. Estic totalment d'acord amb el rol que hauria d'exercir l'escola: obrir ments, treure i permetre la singularitat dels nens. No hem d'oblidar que els que tenim davant són nens abans de persones o individus que venen a aprendre.
Voldria concloure aquesta entrevista amb l'última frase de l'entrevista:
"Se trata de cómo soy feliz aquí y ahora, con mis heridas. Y porque no es cierto que si no tuviera discapacidad sería feliz"
La segona entrevista realitzada a Eulàlia Torras de Beà que parlar sobre la prematura edat en la que és porten el bebes a les guarderies, hi han punts en els que estic a favor i altres en els que no.
L'únic punt que estic en contra de la seva opinió rau en què no tots els pares poden permetre's cuidar del seu fill a casa, ja sigui per motius econòmics, familiars... i veuen en la guarderia, l'únic lloc on tindren cura del seu nadó.
Els punts en els que estic totalment d'acord amb ella és la diferència d'afectivitat i d'estímuls que pot haver-hi entre un nen que es passa els primers anys de vida cuidat pels seus pares i els que són cuidats pels del centre de bressol.
Aquestes conseqüències d'estimulació es veuen en el fracàs escolar, recepta de pscifàrmacs a menors,Problemes físcis, mentals, psicològics nens consentits....
també concloure amb una frase que llença els pares: "Dedicar tiempo a los hijos de pequeños os ahorrará mucho tiempo cuando sean mayores"